1 | Aplicación de redes neuronales artificiales en el liderazgo asignado y el éxito académico en egresados de medicina | Coautor: Ortiz-Montalvo A., Ponce-Rosas E.R., Dávila-Mendoza R., Jiménez-Galván I., et al. | 2023 | CIRUGIA Y CIRUJANOS | WoS-id: 001062909900016 Scopus-id: 2-s2.0-85170158579
| 0 | 1 |
2 | Adaptación de un ECOE presencial a modalidad en línea para un examen de altas consecuencias | Coautor: Ortiz Montalvo A., Trejo Mejía J.A., Peña Balderas J., Soto Aguilera C.A., et al. | 2022 | Investigación en educación médica (Impresa) | Scopus-id: 2-s2.0-85131335264
| 0 | 1 |
3 | Caracterización de seis generaciones de egresados de medicina | Coautor: Ortiz-Montalvo A., Fernández-Ortega M.A., Ponce-Rosas E.R., Fajardo-Ortiz G., et al. | 2020 | CIRUGIA Y CIRUJANOS | WoS-id: 000596396500006 Scopus-id: 2-s2.0-85086623742
| 4 | 3 |
4 | Specific entrustable professional activities for undergraduate medical internships: a method compatible with the academic curriculum | Coautor: Ortiz-Montalvo, Armando, Hamui-Sutton, Alicia, Maria Monterrosas-Rojas, Ana, Flores-Morones, Felipe, et al. | 2017 | BMC MEDICAL EDUCATION | WoS-id: 000408462900001 Scopus-id: 2-s2.0-85028348384
| 10 | 16 |
5 | Reprobación en estudiantes de medicina de la universidad nacional autónoma de México | 2ᵒ autor: Montalvo A.O., Ortega M.Á.F., Rosas E.R.P., Ortiz G.F., et al. | 2017 | Revista Cubana de Educacion Medica Superior | Scopus-id: 2-s2.0-85044449021
| 0 | 0 |
6 | Skills development in undergraduate: a model of entrusted professional activities (MOEPA) | 2ᵒ autor: Ortiz-Montalvo A., Torruco-García U., Varela-Ruiz M.E., Hamui-Sutton A. | 2016 | GACETA MEDICA DE MEXICO | WoS-id: 000376248000006 Scopus-id: 2-s2.0-84973547216
| 2 | 4 |
7 | The paradigm of complexity dimension in health systems | Coautor: Ortiz-Montalvo A., Fajardo-Ortiz G., Fernández-Ortega M.A., Olivares-Santos R.A. | 2015 | CIRUGIA Y CIRUJANOS | WoS-id: 000362409300016 Scopus-id: 2-s2.0-84942906954
| 8 | 7 |
8 | Modelo educativo para desarrollar actividades profesionales confiables (MEDAPROC) | Coautor: Ortiz-Montalvo, A., Hamui-Sutton, A., Varela-Ruiz, M., Torruco-García, U. | 2015 | Revista Médica Del Instituto Mexicano Del Seguro Social | Scopus-id: 2-s2.0-85011629916
| 0 | 6 |
9 | Impacto del Diplomado ?Gerencia de la Atención Médica? en la trayectoria profesional de sus egresados | 2ᵒ autor: Armando O.-M., Guillermo F.-O., Miguel Ángel F.-O., Efrén Raúl P.-R. | 2014 | Revista Cubana de Medicina General Integral | Scopus-id: 2-s2.0-84928666648
| 0 | 0 |
10 | [The approach of sciences of complexity in health services administration]. [El enfoque de las ciencias de la complejidad en la administración de servicios de salud.] | 2ᵒ autor y autor de correspondencia: Ortiz-Montalvo A., Fajardo-Ortiz G. | 2013 | Revista Médica Del Instituto Mexicano Del Seguro Social | Scopus-id: 2-s2.0-84904952035
| 0 | 1 |
11 | Retention of knowledge acquired in the first two years of medical school. does it persist when tested it in the fourth year students? [Permanencia del conocimiento adquirido en los dos primeros años de la licenciatura de médico cirujano. | Coautor: Ortiz-Montalvo A., Eugenia Ponce de león-Castañeda M., Varela-Rui M., Reyes-Arellano W., et al. | 2012 | Educacion Medica | Scopus-id: 2-s2.0-84870004012
| 0 | 0 |
12 | Profile of learning preferences of students and professors of medicine. element to consider in teaching [Perfil de preferencias de aprendizaje de alumnos y profesores de medicina. Elemento a considerar en la enseñanza] | Coautor: Ortiz-Montalvo A., Ponce de león-Castañeda M.E., Varela-Ruiz M., Lozano-Sánchez J.R., et al. | 2010 | Educacion Medica | Scopus-id: 2-s2.0-77954079758
| 0 | 7 |
13 | Teaching evaluation at Medical School, UNAM [La evaluación de la enseñanza en la Facultad de Medicina de la UNAM.] | 2ᵒ autor: Ortiz-Montalvo A., Salas-Gómez L.E., Alaminos-Sager I.L. | 2006 | Revista Médica Del Instituto Mexicano Del Seguro Social | Scopus-id: 2-s2.0-33750595688
| 0 | 3 |
14 | Analysis of the Criteria Used to Assign Grades in Two Mexican Medical Schools as Indicators of Quality in the Assessment of Student Learning | Coautor: Ortiz-Montalvo A., Ramírez-González M.D., Chávez-Ramírez G., Herrera-García L., et al. | 2003 | Proceedings of the Western Pharmacology Society | WoS-id: 000188172900025 Scopus-id: 2-s2.0-0345305669
| 0 | 0 |
15 | Comparative study of postgraduate diagnostic examination application using two formats: Computerized and printed [Estudio comparativo de la aplicación de un examen diagnóstico en posgrado, utilizando dos formatos: Por computadora e impreso | 2ᵒ autor: Ortiz-Montalvo A., Ponce de León-C. M.E., Ruíz-Alcocer M.D.C. | 2003 | GACETA MEDICA DE MEXICO | Scopus-id: 2-s2.0-0141868935
| 0 | 1 |
16 | Evaluation of diagnostic clinical reasoning. Use of dynamic attractors as an alternative [Evaluación del razonamiento clínico diagnóstico. Uso de atractores dinámicos como alternativa] | Coautor: Ortiz-Montalvo A., Prado-Vega R., Zacatelco-Ramírez O.R., De León-Castañeda Ma.E.P. | 2002 | GACETA MEDICA DE MEXICO | Scopus-id: 2-s2.0-0036752615
| 0 | 4 |
17 | Polymers from coumarines: 4. Design and synthesis of novel hyperbranched and comb-like coumarin-containing polymers | Coautor: Ortiz A., Fomine S., Rivera E., Fomina L., et al. | 1998 | Polymer | WoS-id: 000073791900035 Scopus-id: 2-s2.0-0032121872
| 43 | 48 |
18 | Polymers from coumarines. Synthesis and characterization of polyamides derived from 6-{[3-(chloroformyl)phenyl]ethynyl}coumarin-3-carboxylic acid chloride | Coautor: Ortiz A., Fomine S., Fomina L., Sànchez C., et al. | 1997 | POLYMER JOURNAL | WoS-id: A1997WK32600009 Scopus-id: 2-s2.0-0030705294
| 15 | 15 |